Oamenii şi-au (re)descoperit plăcerea de a se bucura împreună cu familia de confortul propriei locuinţe !

Oamenii şi-au (re)descoperit plăcerea de a se bucura împreună cu familia de confortul propriei locuinţe !

Perioada de pandemie a fost o reală provocare pentru toată lumea, indiferent de domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, ne-a spus Radu Costin, marketing specialist Fibrex, apreciind: "Cel mai important pentru toată lumea a fost realizarea "planului de criză", dacă îi putem spune astfel, şi implementarea lui cât mai rapidă. În cazul nostru, am stabilit foarte clar, încă de la începutul lunii martie 2020, obiectivele şi strategiile pe care le vom aborda, preconizând că vom avea o perioadă dificilă".

Cert este că piaţa piscinelor este clar un segment câştigător, în ciuda tuturor provocărilor apărute pe fondul pandemiei

Radu Costin susţine că oamenii şi-au (re)descoperit plăcerea de a se bucura împreună cu familia de confortul propriei locuinţe, astfel investiţiile lor orientându-se în această parte, fapt ce a dus la o cerere mai mare în domeniu pentru amenajarea caselor sau a grădinilor.

(Interviu cu Radu Costin, marketing specialist Fibrex)

Reporter: Care au fost efectele pandemiei asupra pieţei piscinelor? Este acest segment un pierzător sau un câştigător al crizei de sănătate?

Radu Costin: În cazul nostru este clar un segment câştigător, în ciuda tuturor provocărilor apărute pe fondul pandemiei. Oamenii şi-au (re)descoperit plăcerea de a se bucura împreună cu familia de confortul propriei locuinţe, astfel inves­tiţiile lor orientându-se în această parte, fapt ce a dus la o cerere mai mare în domeniu pentru amenajarea caselor sau a grădinilor.

Reporter: Ce strategii au abordat jucătorii din domeniu pentru a trece mai uşor prin criză?

Radu Costin: După cum vă spuneam şi anterior, această perioadă a fost o reală provocare pentru toată lumea, indiferent de domeniul în care îşi desfăşoară activitatea. Cel mai important pentru toată lumea a fost realizarea "planului de criză", dacă îi putem spune astfel, şi implementarea lui cât mai rapidă. În cazul nostru, am stabilit foarte clar, încă de la începutul lunii martie 2020, obiectivele şi strategiile pe care le vom aborda, preconizând că vom avea o perioadă dificilă.

Campanii efectuate în mediul online, prezentări cât mai bune ale produselor noastre în magazinele online, realizarea de pachete pentru produse, toate acestea pentru a ajuta cât mai mult clientul în luarea deciziei finale privind achiziţia unui anumit produs. Practic, ne-am dorit să oferim o înţelegere cât mai bună a produselor noastre de către client.

Reporter: Cum a evoluat cererea din domeniu şi ce tendinţe sunt pe piaţă?

Radu Costin: În ultimii ani, trendul este în continuă creştere. Foarte important de subliniat este că şi în cazul alegerii unei piscine clienţii sunt tot mai informaţi şi edu­caţi, optând pentru soluţiile de piscine realizate în fabrică, la care beneficiază de servicii complete, garanţie sau post-garanţie. Totodată, clientul îşi doreşte şi o variantă rapidă, astfel soluţiile oferite de noi sunt tot mai apreciate datorită diversităţii şi a montajului rapid. Practic, în 2-3 săptămâni, în funcţie de perioada de la lansarea comenzii, piscina este instalată cu toate echipamentele necesare. În funcţie de bugetul alocat, în categoria economic-mediu oferim piscine supraterane produse în Europa, iar pentru categoria mediu plus-premium cererile sunt orientate către piscine realizate din poliesteri armaţi cu fibră de sticlă.

Reporter: Din ce zonă a ţării vine cea mai mare cerere?

Radu Costin: În ţara noastră putem spune că cererea este uniformă. Noi oferim soluţii complete şi pentru zonele unde se înregistrează temperaturi mai scăzute decât media anuală (nord-estul ţării sau zonele montane), unde cu ajutorul sistemelor de căldură şi a acoperirilor retractabile se poate prelungi semnificativ durata de utilizare a piscinei pe parcursul unui sezon.

Reporter: Cum s-au adaptat producătorii la comerţul online?

Radu Costin: În această perioada de pandemie, online-ul a devenit un canal de business permanent şi foarte important, chiar şi pentru afaceri care înainte nici nu se gândeau la partea de e-commerce sau să aloce resurse pentru dezvoltarea acestui segment. Practic, comerţul online poate fi considerat unul dintre principalii câştigători ai acestei perioade, în contextul în care în multe alte domenii şi-a redus activitatea sau chiar au fost nevoiţi să închidă. Totodată, pandemia a dus şi la o digitalizare forţată a lumii şi la o schimbare în comportamentul de achiziţie a consumatorului/clientului.

Reporter: Cum au evoluat preţurile în domeniul piscinelor?

Radu Costin: În cazul nostru, datorită capacităţii de producţie exis­tente şi prin optimizarea fluxului de producţie am reuşit să contracarăm creşterea preţurilor la materiile prime, astfel că, la începutul acestui sezon, am ajuns să avem o ajustare nesemnificativă a preţurilor pentru piscinele noastre.

Referitor la valorile piscinelor, acestea diferă în funcţie de tipul construcţiei şi dimensiunea piscinei dorite. Astfel, avem piscine supraterane, începând de la 1000 de euro, iar pentru cele îngropate, produse de către compania noastră, valorile încep de la 6.000 de euro pentru o piscină cu dimensiunile de 6 x 2,7 x 1,2 m, modelul Venice, şi pot ajunge până la 14.000 euro cu echipament complet, în cazul modelului Family, care are o dimensiune de 11 x 3,95 x 1,5 m. La aceste valori se pot adauga diferite accesorii şi automatizări.

Compania Fibrex asigură servicii complete: consultanţă, livrare piscină, instalare, montaj şi punere în funcţiune, suport tehnic cu echipe specializate, garanţie şi post-garanţie. Oferim consultanţă în alegerea piscinei şi poziţionarea corectă a acesteia; livrăm piscine clienţilor până în locul instalării; avem echipe specializate şi experienţă necesară în montaj piscine şi instrucţiuni de întreţinere.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat în 2020 faţă de 2019 şi ce estimări aveţi pentru acest an? De asemenea, ce proiecte de investiţii aveţi pentru 2021?

Radu Costin: Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 10% faţă de anul 2019, iar pentru acest an preconizăm o creştere de 35%, care va rezulta în urma investiţiilor desfăşurate în perioada 2018-2020 în spaţii şi linii noi de producţie. Totodată, creşterea gamei de produse, diversificarea şi îmbunătăţirea constantă a calităţii ne vor asigura obiectivul de creştere.

Reporter: Mulţumesc!

Nota - Articol publicat in revista Bursa Constructiilor (Nr. 15 iulie 2021)